Online alışveriş yapan tüketicilerden sürdürülebilir ambalajlara dair üç önemli ders
Online alışveriş için sürdürülebilir ambalaj
eTicaretin yükselişi ve artan sürdürülebilirlik beklentisi, son yıllarda perakende dünyasının dönüşümünü şekillendiren iki ana unsur oldu. Her yıl gerçekleştirdiğimiz online alışveriş anketimiz, bu iki trendin nasıl kesiştiğini ve marka sahipleri için nasıl fırsatlara dönüştüğünü ortaya koyuyor.
Bu yıl beşincisini yayınladığımız e-Ticaret raporumuz, Çekya, Fransa, Almanya, Polonya, İsveç ve Türkiye'den toplam 6.000 tüketicinin görüşlerine dayanıyor. Anket sonuçları, atıkların azaltılmasından çevre dostu tüketici davranışlarının teşvik edilmesine kadar birçok başlıkta sürdürülebilirliğin, başarılı bir eTicaret deneyiminin merkezinde yer aldığını gösteriyor.
İşte bu bulgulardan çıkarılabilecek üç temel ders:
1. Sürdürülebilir ambalaj markanız için fark yaratabilir
Tüketiciler için ambalaj, markayla doğrudan ilişkilendirdikleri ilk unsurlardan biri. Siparişlerini teslim aldıklarında, ürünlerinin güvenli ve doğa dostu bir ambalajda gelmesini bekliyorlar.
Araştırmamıza göre, online alışveriş yapanların %74’ü sürdürülebilir ambalajı önemli veya çok önemli buluyor. Benzer şekilde, ambalajın kağıt bazlı, geri dönüştürülebilir ve yeniden kullanılabilir olmasını da önemsiyorlar.
İleriye dönük olarak, katılımcıların %58’i önümüzdeki beş yıl içinde neredeyse tüm kargoların geri dönüştürülebilir veya kompostlanabilir ambalajlarla gönderileceğini öngörüyor.
Bu veriler, döngüsel çözümlerin tüketici gözünde taşıdığı değeri açıkça ortaya koyuyor. Daha sürdürülebilir ambalajlara geçiş için yapılacak her yatırım, hem müşterilerin "kutu açma" deneyimini iyileştirmek hem de markanızı onların değer verdiği konularla özdeşleştirmek için önemli bir fırsat sunuyor.
2. Sürdürülebilir olmayan ambalaj, müşterileri uzaklaştırabilir
Tüketici beklentilerinin sürdürülebilirlik yönünde karşılanmaması sadece kaçırılmış bir fırsat değil, aynı zamanda itibar riski anlamına da geliyor. Kötü bir ambalaj deneyimi, müşterilerin markanıza olan sadakatini doğrudan etkileyebilir.
Uluslararası ankete katılan tüketicilerin en çok şikayet ettiği üç ambalaj sorunu doğrudan sürdürülebilirlikle ilgili ve AB’nin yaklaşmakta olan Ambalaj ve Ambalaj Atıkları Yönetmeliği (PPWR) ile örtüşüyor:
- %47’si gereğinden büyük ambalajların tekrar alışveriş yapma isteğini azalttığını söylüyor.
- %45’i geri dönüştürülmesi zor ambalajları olumsuz olarak değerlendiriyor.
- %45’i ise aşırı iç ambalaj malzemelerinden rahatsızlık duyuyor.
PPWR’nin son hali önümüzdeki birkaç ay içinde Avrupa Parlamentosu’nda oylamaya sunulacak. Şimdiden bu düzenlemelere hazırlık yapmak, atıkları azaltan ve sürdürülebilir fayda sunan bir müşteri deneyimi sağlamak açısından kritik önem taşıyor.
3. Müşteriler, kendi katkılarını sağlayabilmek için destek bekliyor
Katılımcıların %79’u ambalajlarını düzenli olarak geri dönüştürdüğünü belirtiyor. Bu yüksek bir oran olsa da, hala her beş eTicaret müşterisinden biri bu sürece aktif olarak katılmıyor. Bunun sebepleri arasında geri dönüşüm altyapısının yetersiz olması kadar, neyin nerede ve nasıl geri dönüştürülebileceği konusundaki belirsizlikler de öne çıkıyor.
%35’lik bir kesim, ambalajların geri dönüşümle ilgili açık talimatlarla gelmesinin davranış değişikliğine katkı sağlayabileceğini söylüyor. Bu, sadece kolay açılan veya kolay iade edilebilen ambalajlarla sınırlı kalmayıp, müşterilerin çevre bilinciyle hareket etmelerine rehberlik etme fırsatı sunuyor.
Küçük ama anlamlı adımlarla, markanızı bu alanda lider konuma taşıyabilirsiniz.
Trendleri doğru yönetmek
Sürdürülebilir eTicaretin öncüsü olun. Yenilikçi ambalaj çözümlerimizle yasal düzenlemelere uyum sağlayabilir, atıkları azaltabilir ve müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz. En güncel eTicaret trendlerini keşfetmek ve yeniden kullanılabilir, geri dönüştürülebilir ve kompostlanabilir ambalaj seçeneklerimizi incelemek için bizimle iletişime geçin.